חדשות הנדל"ן: פרס למנכ"ל דניה, הקיבוץ שמקים מתחם בילוי ומה הרסה רמ"י בחוף ראשל"צ?

רונן גינזבורג ווקסמן גוברין גבע זכו בפרסים במסגרת כנס איגוד המהנדסים; רמ"י הרסה חמש מסעדות שפעלו ללא רשיון בחוף של ראשון לציון; קיבוץ דפנה והחברה לפיתוח הגליל מקימים מתחם בילוי ופנאי

שיתוף הכתבה
רונן גינזבורג (רמי חכם)רונן גינזבורג (רמי חכם)

פרס מפעל חיים לרונן גינזבורג בכנס איגוד המהנדסים

במסגרת כנס איגוד המהנדסים ה-13 לבנייה ולתשתיות, שנערך השבוע (17-16 בנובמבר) באקספו תל אביב, הוענק פרס מפעל חיים למנכ"ל דניה, רונן גינזבורג. בכנס השתתפו כ-3,500 אנשי מקצוע. גינזבורג, מהנדס אזרחי בהשכלתו, בוגר הטכניון, מכהן ב-13 השנים האחרונות כמנכ"ל דניה. החברה עצמה זכתה בפרסים נוספים במסגרת הכנס. פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה נבחר לפרויקט מצטיין בתחום התשתיות, ופרויקט גינדי TLV לפרויקט מצטיין בתחום הבנייה.

גינזבורג אמר לאחר זכייתו: "כמנכ"ל דניה, תמיד ראיתי בבניית ופיתוח הארץ לא רק אתגר ועניין מקצועי, אלא שליחות של ממש. אני מודה לאיגוד המהנדסים על שבחר להעניק לי את פרס מכובד זה, ומתכוון להמשיך, ליצור ולבנות את הארץ באותה חדוות עשייה שליוותה אותי במשך כל שנות עבודתי במקצוע".

עוד במסגרת הכנס, זכתה וקסמן גוברין גבע בפרס כפול לפרויקטים מצטיינים בתחום הבנייה, עבור פרויקט דה וינצ'י תל אביב ו-GINDI TLV. מנכ"ל וקסמן גוברין גבע, יוסי שלו אמר: "אנו גאים ונרגשים לקבל מטעם איגוד המהנדסים את הפרסים לפרויקטים המובילים בניהולנו. פרסים אלה הם עוד עדות ליכולות ההובלה של חברתנו בפרויקטים בתחום הבנייה".

רמ"י הרסה חמש מסעדות בחוף של ראשון לציון
      
לאחר הליך משפטי ממושך, פינתה והרסה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) חמש מתוך שש מסעדות שפעלו ללא רשיון בחוף של ראשון לציון, כולל ניפוי מלא של החול במטרה למנוע סיכונים מהמבקרים בחוף. מדובר במסעדות שנקראו ארבע על ארבע, קלדרון, איביזה, מאווי והחוף השקט. לפני עשרות שנים החליטה העירייה על הקמת מזנונים קטנים לשירות הציבור, אך עם השנים התרחבו המזנונים ונהפכו למסעדות - והשתלטו על שטחים נוספים. 

ב-2017 הגיש מרחב השמירה על הקרקע תל אביב-מרכז ברמ"י שש תביעות סילוק יד נגד המסעדות, בהובלת פרקליטות אזרחית מרכז, שייצגה את המדינה. לאחר הליך משפטי ממושך, ניתן ביוני 2021 פסק דין המקבל את תביעות סילוק היד. אחרי שהמסעדות הגישו ערעור, התקבל במאי 2022 פסק דין הדוחה את הערעור, ובין היתר, קבע כי "אין נימוק שיצדיק להעדיף את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים". ביולי 2022 דחה גם בית המשפט העליון ערעור של המסעדות. בתום התקופה שקבע בית המשפט, פינו בעלי המסעדות את המבנים, למעט מסעדה שישית בשם לה-מר, שפינויה נדחה למועד מאוחר יותר. 

קיבוץ דפנה והחברה לפיתוח הגליל בונים מתחם בילוי ופנאי חדש

קיבוץ דפנה והחברה לפיתוח הגליל מקימים מתחם בילוי ופנאי חדש בכניסה לקיבוץ. המתחם ייקרא דפנל'ה. המבנים במתחם יימסרו לשוכרים באביב 2023 לצורך עבודות התאמה, וכן יושלמו עבודות הפיתוח הנופי. הפרויקט צפוי להיפתח לקהל לקראת קיץ 2023.

הדמיה של מתחם דפנל'ה (גלעדי אייל אדריכלים)הדמיה של מתחם דפנל'ה (גלעדי אייל אדריכלים)


במקביל לבינוי והתאמת התשתיות ,הפרויקט, שעלותו כ-10 מיליון שקל, אף מסדיר היבטים של רגולציה: כיבוי אש, משרד הבריאות, פיקוד העורף, נגישות ובעיקר היבטי תנועה וחניה, לרבות שדרוג הכניסה לקיבוץ דפנה, בשיתוף פעולה עם מועצה אזורית הגליל העליון. השטח הכולל של המתחם משתרע על פני כ-5.5 דונמים, עם בשטח בנוי של 1,000 מ"ר בשישה מבנים בעלי קומה אחת. את הפרויקט מנהל דורון מדינה, בעל ניסיון בתחום התיירות ותרבות הפנאי. על התכנון הופקד משרד גלעדי אייל אדריכלים, ואדריכליות הנוף הן רווית אור ושרון שחר.
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלראשון לציוןרונן גינזבורגהחברה לפיתוח הגלילוקסמן גוברין גבערמ"יאיגוד המהנדסים לבניין ותשתיות בישראלדניהיוסי שלוקיבוץ דפנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...