המועצה האזורית מגידו עתרה נגד שקד: "לבטל את ההחלטה להעביר שטחים ליוקנעם"

לאחרונה חתמה השרה על החלטה להעביר שטחים בהיקף של 600 דונם מהמועצה לצורך הקמת שכונה חדשה בת 2,600 דירות ביוקנעם עילית

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד. צילום: יוני קלברמןשרת הפנים איילת שקד. צילום: יוני קלברמן

המועצה האזורית מגידו והועד המקומי עין העמק עתרו לאחרונה לבג"צ כנגד שרת הפנים, מנכ"ל משרד הפנים, מטה התכנון הלאומי ונוספים בעקבות החלטת השרה להעביר שטחים מהמועצה לצורך הרחבת יקנעם עילית בכ־2,600 דירות והקמת שכונה חדשה. המועצה האזורית טוענת שלא נעשה שיקול ראוי ולא כל ההליכים נבחנו לעומקם תוך כדי פגמים מינהליים בהתנהלות של המשיבים.

ב־22 במאי, החליטה השרה שקד לאשר העברת כ־600 דונם משטחי מועצה אזורית מגידו ליקנעם עילית, כאשר מרביתם הינם שטחי החקלאות היחידים שנשארו למושב עין העמק. העותרים טוענים שהחלטתה של השרה מבוססת על עמדת מטה התכנון הלאומי שניתנה בעל פל וללא חוות דעת כתובה עם הצדקות שפורסמה לעיון הציבור, וכל זאת בדיון פנימי אצל מנכ"ל משרד הפנים.

בנוסף, המלצת מטה התכנון שאומצה כאמור על ידי השרה, חלה בחלקה על שטחים שלא היו במנדט הבחינה של הוועדה הגיאוגרפית מחוז חיפה ובעקבות כך לא נבחנו לעומקם. העותרים מציינים שנפלו פגמים מהותיים בהליך מול המשיבים ובראשה השרה שקד אשר לה הוצגה תמונה חלקית של התשתית העובדתית.

הרקע להחלטה החל עוד בסוף שנת 2005 כאשר מונתה ועדת חקירה לשינוי גבולות בין יקנעם עילית למועצה אזורית מגידו. זאת בעקבות, רצונה של יקנעם עילית לספח אליה את המושבה יקנעם וכ־9,000 דונם. במסגרת ועדת החקירה, הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים לא ראתה הצדקה במהלך משום שהשטח בתוכנית המתאר המחוזית המקורית נתן מענה לאוכלוסייה של 40 אלף נפש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמגידויוקנעם עילית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...