מהנדסי הרשויות המקומיות מאיימים: "אם לא תיפתר מצוקת כוח האדם נשבות"

על רקע בעיית כח האדם הקשה באגפי ההנדסה של הרשויות, וטענות להתעלמות מצד האוצר, מאיימים מהנדסי הערים בשביתה - צעד שיפגע קשות ביכולת להגדיל את היצע הדירות. "יש נטישה גדולה, מהפקידות הזוטרה ועד למהנדסים"

שיתוף הכתבה

איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים מאיים להשבית את פעילות מחלקות התכנון והבנייה ואגפי ההנדסה של הרשויות המקומיות. זאת בשל בעיית כח האדם הקשה שממנה סובלים גופים אלה, ואשר אינה זוכה למענה מצד המדינה. גם מכתב חריף ששלח בשבוע שעבר (13.6) יו"ר איגוד מהנדסי הערים ומהנדס העיר מודיעין-מכבים-רעות האדריכל צחי כץ  למשרד האוצר לא זכה למענה. בשיחה עם מרכז הנדל"ן  הוא מזהיר: "אם לא סופרים אותנו, אנחנו נשבות".

כץ מציין שלפני כשבוע הייתה פגישה עם שרת הפנים, עם נציגי מינהל התכנון והאוצר שבה הושגו הסכמות עקרוניות לטיפול בבעיה. במכתב  לאוצר דורשים מהנדסי הערים לפעול מיידית על מנת למנוע עזיבת עובדים, לאייש תקנים לא מאוישים וכן לאשר תוספות שכר חיוניות בשל התחרות עם המגזר הפרטי. במכתבם הם טוענים כי צעדים אלו נחוצים על מנת להגדיל את מספר התחלות הבנייה, להוריד את מחירי הדיור ולשפר את התשתיות וזאת בהליך מואץ.

חשוב לציין כי השבתה של מחלקות ההנדסה המקומיות תהווה מכה אנושה למאמצי המדינה להגדיל את היקפי הבניה ובכך לבלום את מחירי הדיור, שכן הוועדות המקומיות הן אלו שמנפיקות הן את היתרי הבנייה והן את היתרי האכלוס. 

אלא שלטענת איגוד המהנדסים, משרד האוצר מתעלם מבקשותיהם וכן מהסיכומים העקרוניים שהושגו עם משרד הפנים. לדברי כץ, לא מדובר רק במהנדסים שנוטשים אלא גם בדרג הפקידותי "יש נטישה גדולה, מהפקידות הזוטרה ועד דרך כל המערכת שתומכת, וגם מהנדסים".

"חבר'ה עוזבים וקשה עד בלתי אפשרי להחליף אותם. לא ניגשים למכרזים כי אנחנו לא מסוגלים להוות תחרות לשוק הפרטי. בסופו של יום אם לא נמצא את כוח האדם, הממשלה לא תצליח ליישם את המדיניות"

מה אומרים לכם באוצר?

"אומרים לנו לא פותחים הסכמים מול ההסתדרות.  אבל זה לא ענייננו. צריך פתרון".

מה הדרישות שלכם?

"אנחנו רוצים שיהיה מענק קליטה, וגם מענק על הישארות.  הדבר השני הוא השכר של עובדים שנקבע כאחוז משכר מנכ"ל הרשות, בהתאם לגודל הרשות. ברשויות מקוומיות שגדלות השכר מתעדכן לפי עדכון השכר של הלמ"ס, אבל בפועל השכר מתעדכן רק אחרי שנתיים. אנחנו רוצים עדכון בהתאם למועד העדכון של הלמ"ס"

"כמו כן מהנדסי ועדות מרחביות, שנותנים שירות לכמה יישובים, מקבלים את השכר שלהם ביחס ליישוב הכי גדול. ואילו יו"ר הוועדה - מינוי  של משרד הפנים, מקבל את השכר בהתאם למספר כל התושבים במרחב. גם המהנדס צריך לקבל  שכר לפי גודל המרחב. בנוסף צריך תוספת תקציב עבור קניית שירות מבחוץ  אם אין לי מהנדס". 

למה אתם מצפים?

"מדובר בתוספת של 100-150 מיליון שקל שצריכה להיכנס כשורה בתקציב המדינה, כסף קטן להתפתחות המדינה, לעומת כמה שהנדל"ן מכניס". 

ממשרד האוצר  נמסר כי "נעשתה פנייה מצד משרד הפנים בטענה למחסור בכוח אדם בוועדות לתכנון ובנייה ובאשר לקשיים בגיוס ושימור כוח אדם. בימים אלו אנו מגבשים בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הפנים מספר צעדים על מנת לסייע לרשויות. נציין שמקצועות ההנדסה נמצאים במחסור בכלל המשק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרצחי כץאיגוד מהנדסי ואדריכלי העריםמחסור בכוח אדם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...