אושרה להפקדה שכונה חדשה באופקים הכוללת 1,352 יח"ד

השכונה החדשה תיקרא שכונת האקליפטוס ותיפרס על שטח של כ-471 דונם. 80 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-350 עבור דיור מוגן. התוכנית כוללת גם 4,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה וכ-33,000 מ"ר עבור מבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמיה שכונת חורשת האקליפטוס אופקים (לרמן בן שושן)הדמיה שכונת חורשת האקליפטוס אופקים (לרמן בן שושן)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה להפקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה בעיר אופקים שתיקרא חורשת האקליפטוס.

התוכנית, שביוזמת הוועדה המקומית אופקים, היא על שטח של כ-471 דונם, ונמצאת במרכז העיר, בין השכונות הוותיקות במערב, והשכונות החדשות במזרח. התוכנית כוללת 1,352 יחידות דיור בתמהיל מגוון. מסך כל יחידות הדיור, כ-80 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-350 עבור דיור מוגן.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 4,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה שכונתיים וכ-33,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כגון: בתי ספר יסודי ועל יסודי, קאנטרי קלאב חדש, היכל ספורט ומתנ"ס, שישולבו בבנייה נפרדת ובבנייני המגורים. מיקום מבני הציבור נקבע במיוחד לאפשר גישה נוחה לכלל תושבי העיר, וייצר נקודת מפגש בין תושבי השכונות הוותיקות והחדשות.

התוכנית כוללת גם כ-75 דונם שטחים פתוחים, את פארק אופקים ונחל אופקים, וכוללת טיילת חדשה על גדות היובל של נחל אופקים. עוד היא כוללת מערכת רחובות ושבילים שחוצים את הרחוב הראשי, מדרך הטייסים צפונה אל הפארק העירוני, ויוצרים מרחב בטוח להולכי הרגל ולרוכבי האופניים, כולל מעבר לרכב מעל היובל של נחל אופקים.התוכנית נערכה על ידי לרמן בן שושן.

כפי שדיווחנו לאחרונה במרכז הנדל"ן, אופקים הפכה לעיר מבוקשת במכרזים, כך למשל באפריל השנה הוגשו מעל 200 הצעות.

לדברי מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף: "התכנית הינה תכנית בעלת חשיבות מיוחדת לעיר אופקים, היות והיא ממלאת שטח פנוי בתוך הרצף העירוני ומשלימה בו את הבינוי העירוני. השכונה החדשה שתקום צמודה לפארק העירוני הראשי של אופקים ותושביה ייהנו מקרבה מידית לפארק.  בנוסף החליטה הוועדה המחוזית לתת תמריץ של תוספת יחידות עבור ביצוע של חניה תת קרקעית, על מנת לעודד מגמה זו."

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתומר גוטהלףאופקיםחורשת האקליפטוסהוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...