בתום הסאגות המשפטיות: אושרה תוכנית שכונת הוד הכרמל - דניה הירוקה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה החליטה לאשר את תוכנית "שכונת הוד הכרמל - דניה הירוקה" הכוללת תוספת של 226 יח"ד והקצאת שטחים לעירוב שימושים לשכונת דניה הקיימת

שיתוף הכתבה
איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר את תוכנית "שכונת הוד הכרמל - דניה הירוקה". התוכנית גובלת מדרום בגן לאומי "פארק הכרמל" ומצפון בשכונת דניה הקיימת וכוללת תוספת של 226 יחידות דיור. בנוסף, התוכנית מקצה שטחים לטובת מסחר, מבני ציבור, שטח לטובת הקמת בית מלון של 50 חדרים, וכן כ-35 דונם לשטחים פתוחים. 

כפי שפורסם במרכז הנדל"ן, באוקטובר 2020 דנה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית בהתנגדויות, והחליטה לדחות את עיקר ההתנגדויות ולאשר את התוכנית ברוב התנאים הקיימים.כנגד ההחלטה הוגשו עררים לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית אשר החליטה לדחות אותם. 

כנגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית והחלטת הוועדה המחוזית הוגשה עתירה לבית משפט מחוזי על ידי המתנגדים לתוכנית. בתאריך 21.06.2021 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה. בית המשפט דחה את כל הטענות שעלו בעתירה למעט בנושא עריכות השכונה לשעת חירום. לאור פסק הדין, פנתה לשכת התכנון של הוועדה המחוזית להתייחסות רשות הטבע והגנים, רשות כיבוי אש  ויועצת התנועה של הוועדה המחוזית, לקבלת את חוות דעתם המקצועית בהתאם לפסק דינו של בית המשפט, ואלו הוגשו ללשכת התכנון. 

על פי התייחסויות הגופים ההרחבה המוצעת משפרת את מצב השכונה בנושא התמודדות עם שריפות שכן התוכנית מאפשרת גישה חדשה לרכבי חירום, כוללת הנחיות בנושא רצועת חיץ אש והנחיות לעמידות בפני שריפות וכן מרחיקה את השטחים הפתוחים מהכביש שישמש את תושבי השכונה לצרכי מילוט בשעת חירום. כאמור, הוועדה המחוזית שמעה את המתנגדים, את העירייה ואת יזם התוכנית והחליטה לשוב ולאשר את התוכנית בכפוף להטמעת הוראות חדשות להבטחת טיפול מחמיר בנושא עמידות בשריפות וטיפול ברצועת חיץ משמעותית של 76 מ' עוד טרם תחילת הבנייה בשכונה. 

מ"מ מתכנן המחוז במנהל התכנון, רונן סגל, ציין כי "מדובר בתוכנית חשובה המרחיבה את שכונת דניה הייחודית תוך יצירת מתחם מגורים איכותי עם מאפייני דיור קצת שונים המאפשרים מתן מענה מגוון יותר של יחידות דיור בשכונה. כפי שעולה מחוות הדעת המקצועיות, התוכנית גם תיטיב את היכולת של הגורמים השונים להתמודד עם אירוע חרום כדוגמת שריפה. במבט המנסה לצפות פני עתיד, פיתוח מתחם המגורים החדש יתרום גם לתושבי השכונה הקיימים". את חברת דניה הירוקה, ייצג עו"ד אסף עירוני ממשרד ש. פרידמן ושות'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איתמר בן דודדניה סיבוסבית המשפט המחוזי ירושליםדניה הירוקהועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית חיפהרונן סגלחיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...