לראשונה: הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית – עם 12 רשויות מקומיות ובתקציב של 440 מיליון שקל

מדובר בהסכמים שבמסגרתם תממן המדינה את התשתיות "המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית" בכל רשות • השר זאב אלקין: "פריצת דרך בתחום ההתחדשות העירונית"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (יוסי אלטרמן)

משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעו היום (ב') כי יחלו בחתימה על הסכמי מסגרת ראשונים מסוגם – הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית, בהיקף של כחצי מליארד שקל. הרשויות שעימן ייחתמו ההסכמים: ירושלים, לוד, בת ים, קריית אונו, חיפה, נתניה, גבעתיים, רמת גן, אשדוד, בית שמש, חדרה וקריית ים.

במסגרת ההסכמים, המשרד והרשות במימון התשתיות שנדרשת כל רשות מקומית לספק לצורך מימוש מיזמי התחדשות עירונית בהיקפים נרחבים, או כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהם, "וזאת כתמריץ לקידום מיזמים אלו", כך בהודעה שיצאה היום.

"מימון זה יאפשר להסיר חסם משמעותי להתקדמות של פרויקטים להתחדשות עירונית. תהליכים של התחדשות עירונית , הכרוכים בתוספת בינוי ובתוספת אוכלוסייה בתחומי הרשות המקומית, מחייבים מתן מענה לצורכי ציבור. ההסכמים פותרים מצב של היעדר משאבים מספיקים בידי הרשויות המקומיות למימון צורכי הציבור, ובמיוחד במקומות שבהם יש פטור מהיטל השבחה למגורים".

התקציב לכלל הרשויות המקומיות צפוי להיות בסך של 440 מיליון שקל. בגין אישור היתרי בנייה למיזמי פינוי-בינוי תהיה זכאית כל רשות מקומית שתחתום על הסכם המסגרת למימון בסך השווה למכפלת מספר יחידות הדיור התוספתיות שיאושרו בהיתר הבנייה, כפול הסכום שייקבע לכל יחידות הדיור, בהתחשב בשיעור היטל ההשבחה שיחול על האזור בו ניתן היתר הבנייה.

המימון עבור יחידת דיור תוספתית במקרה שבו הרשות המקומית גובה היטל השבחה מלא יהיה 25,000 שקל, וכאשר יש פטור חלקי או מלא מהיטל השבחה – 30,000 שקל. במשרד הבינוי והשיכון וברשות להתחדשות עירונית מציינים כי הסכמי המסגרת למימון תשתיות ייחתמו עם רשויות שבהן סך הגבייה בפועל של ארנונה בתחומן לא עלה על 5,000 שקל לנפש בשנת 2018, לפי נתוני משרד הפנים, ובתנאי שעד יום 31.12.21 אושרו בתחומן תכניות הכוללות, לכל הפחות, 2,500 יח"ד שטרם מומשו, ושלא הוצא היתר בנייה לבנייתן עד ליום 01.08.2021

המימון עבור יחידת דיור תוספתית במקרה שבו הרשות המקומית גובה היטל השבחה מלא יהיה 25,000 שקל, וכאשר יש פטור חלקי או מלא מהיטל השבחה – 30,000 שקל. במשרד הבינוי והשיכון וברשות להתחדשות עירונית מציינים כי הסכמי המסגרת למימון תשתיות ייחתמו עם רשויות שבהן סך הגבייה בפועל של ארנונה בתחומן לא עלה על 5,000 שקל לנפש בשנת 2018, לפי נתוני משרד הפנים, ובתנאי שעד יום 31.12.21 אושרו בתחומן תכניות הכוללות, לכל הפחות, 2,500 יח"ד שטרם מומשו, ושלא הוצא היתר בנייה לבנייתן עד ליום 01.08.2021.  

"המימון יינתן לרשות המקומית עבור ביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחומה. תשתיות אלו ייבחרו על ידי צוות ההיגוי מתוך רשימת תשתיות שתצורף להסכם המסגרת. ועדת היגוי תתכנס בכל רבעון, בכל רשות מקומית שעימה ייחתם הסכם, ויוצג בה סטטוס הפרויקטים והתקדמות ההסכמים".

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שאנחנו מקדמים באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הם פריצת דרך בתחום. העתיד של הערים והשכונות הוותיקות, שבהן גרה רוב האוכלוסייה, נמצא בהתחדשות עירונית, והיום אנו מסירים את אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני קידום הפרויקטים, על ידי מתן תקציב לפיתוח התשתיות הנחצות לבנייה. ההסכמים האלו יביאו לצמיחה אדירה בהיצע הדירות, גם באזורי הביקוש, למען התושבים הוותיקים ולמען הצעירים הרוצים לרכוש דירה".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "אני מברך על חתימתם של הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית. זהו צעד מהותי בקידום של תחום ההתחדשות העירונית, שהולך ותופס נפח גדל בבנייה ובהגדלת היצע יחידות הדיור. שיתוף פעולה הדוק בין הגורמים הממשלתיים למקומיים הביא לחתימת ההסכמים למען התושבים".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "החתימה על הסכמי המסגרת תסייע לרשויות המקומיות להגיע למימוש גבוה של פוטנציאל ההתחדשות בתחומן. המימון שיינתן לרשויות יתמרץ מתן היתרי בנייה שהיה קושי לקדמם, למרות קיומן של תוכניות התחדשות איכותיות, וזאת בגלל היעדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור לקלוט את התושבים החדשים. התקציב שהביא השר אלקין עבור התחדשות עירונית מהווה אמירה ברורה שהתחדשות עירונית היא ענף מרכזי בבנייה בארץ, והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך לקדם מטרה זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרזאב אלקיןאביעד פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...