תוכניות הבנייה בדרך גם לדרום הרחוק: מכרזים ראשונים של מחיר מופחת ושל "דירה להשכיר" בערד ובירוחם – לקראת סגירה

בערד צפוי להיסגר בשבוע הבא מכרז בכורה לדיור במחיר מופחת עם 324 יח"ד, בשכונת ראשונים • באותו מועד צפוי להיסגר המכרז הראשון בירוחם לשכירות ארוכת טווח, עם 152 יח"ד, בשכונת האירוסים

שיתוף הכתבה
ערד (שאטרסטוק)ערד (שאטרסטוק)

תוכניות הבנייה הממשלתיות מגיעות – סוף-סוף, יש לציין – גם לדרום: בערד ובירוחם צפויים להיסגר בשבוע הבא, יום שני, 7.2.2022, שני מכרזים אשר אם ישווקו בהצלחה יהיו הראשונים מסוגם אי פעם בשתי הערים הדרומיות.

מכרז אחד מציע רכישת זכויות חכירה לבניית 324 יחידות דיור בשבעה מתחמים בשכונת הראשונים בערד. במקור כלל המכרז שמונה מתחמים, עם 360 יחידות דיור, אך מתחם אחד – עם 36 יחידות דיור, "נגרע מהמכרז הנדון", כך בהודעת רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, שנמסרה רק בשבוע שעבר.

228 יחידות דיור מתוך כלל היח"ד שייבנו ישווקו בשוק החופשי, ורק 96 ישווקו כדירות במחיר מופחת – ככל הנראה כדי למשוך מציעים רבים יותר אל המכרז. הוצאות הפיתוח הכוללות לשבעת המתחמים מסתכמים בכ-19.5 מיליון שקל. המגרשים חלשים על שטח כולל של 22,932 מ"ר. נציין עוד כי המכרז פורסם לראשונה ביוני 2021, והמועד האחרון להגשת הצעות נדחה חמש פעמים מאז.

המכרז בירוחם הוא מכרז משותף לרמ"י ולחברה הממשלתית " דירה להשכיר ", המזמין להגיש הצעות לרכישת זכויות חכירה להקמת מתחם מגורים הכולל 152 יח"ד בשכונת האירוסים - 81 יח"ד למטרת השכרה לטווח ארוך, למשך עשר שנים, ו-71 יח"ד למכירה מיידית. המכרז כולל גם ניהול והפעלה של הפרויקט.

שטח הקרקע הוא 20,519 מ"ר; הוצאות הפיתוח שיידרש הזוכה לשלם מסתכמות לכ-19.9 מיליון שקל. נציין עוד כי מכרז זה פורסם לראשונה באוקטובר האחרון, כך ששיווקו המוצלח, אם אכן יקרה, יציג מהירות שיווק מרשימה למדי

שטח הקרקע הוא 20,519 מ"ר; הוצאות הפיתוח שיידרש הזוכה לשלם מסתכמות לכ-19.9 מיליון שקל. נציין עוד כי מכרז זה פורסם לראשונה באוקטובר האחרון, כך ששיווקו המוצלח, אם אכן יקרה, יציג מהירות שיווק מרשימה למדי.

נציין כי שכונת הראשונים בערד היא שכונה שנוסדה כבר בשנת 1962, ועם השנים הפכה מוקד משיכה לאומנים. בשנת 2006 אושרה הרחבתה, אשר כוללת תוספת של 500 יחידות דיור חדשות, לצד שיקום הבניינים הקיימים. אגב, במועד סגירת שני המכרזים לעיל צפוי להיסגר גם מכרז לשיווק 226 יחידות דיור בשכונת נופים החדשה בעיר.

שכונת האירוסים בירוחם נמצאת בצפונה של העיר, והיא אמורה לכלול בסופו של תהליך 1,084 יחידות דיור חדשות. מדובר בתוכנית שפורסמה כבר ב-1994, ושטחה כ-588 דונם. בדצמבר 2020 הופקדה תוכנית שמגדילה מעט את מספר יחידות הדיור בחלק המערבי שלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירוחםעיריית ערדדיור במחיר מופחתדירה להשכירשכירות ארוכת טווחמשרד הבינוי והשיכוןרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...