תמ"ל 2017 בפ"ת יוצאת לדרך: פורסמה הודעה לפי סעיפים 78-77 המגבילה הוצאת היתרי בנייה לתמ"א 38

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי שמקדמת תדהר, אשר יכלול על פי התכנון 970 יחידות דיור חדשות, במקום 256 קיימות כיום • המתחם החדש צפוי לכלול, בין היתר, ארבע מגדלים בני 37 קומות

שיתוף הכתבה
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר (רונן אקרמן)גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר (רונן אקרמן)

מתחילים בקידומה של תמ"ל 2017 בפתח תקווה, היא תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם אנסקי בעיר, בסמוך לבית החולים בילינסון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז פרסמה הודעה לפי סעיפים 78-77, אשר מגבילה הוצאת היתרי בנייה לתוכניות מסוג תמ"א 38 במתחם, לקראת סיום הכנתה של התוכנית לפינוי-בינוי במקום.

לא יינתן היתר להריסה ובניית מבנה חדש; לא יינתנו היתרי בנייה לפי תמ"א 38 על תיקוניה; לא יינתנו היתרי בנייה לתוספת בינוי על מבנים קיימים, למעט היתרים לביצוע תשתיות ולצורך תחזוקה שוטפת, חיזוק, מיגון והנגשה"

ההגבלות המלאות על הוצאת היתרי בנייה הן: לא יינתן היתר להריסה ובניית מבנה חדש; לא יינתנו היתרי בנייה לפי תמ"א 38 על תיקוניה; לא יינתנו היתרי בנייה לתוספת בינוי על מבנים קיימים, למעט היתרים לביצוע תשתיות ולצורך תחזוקה שוטפת, חיזוק, מיגון והנגשה; התנאים לפי הודעה זו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, שצ"פים ודרכים; התוכנית שבהכנה היא גם תוכנית לפי סעיף 23 לתמא 38; הוראות אלה לא יחולו על בקשה להיתר שהוחלט לאשרה לפני פרסומה של החלטה זו.

תוקפם של התנאים הוא שלוש שנים מיום פרסום ההודעה או עד הפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם. "הוועדה המחוזית מורה על פרסום ההגבלות לפי סעיף 78 לחוק בתוך 60 יום מיום פרסום ההחלטה. אם לא יפורסמו התנאים - ההחלטה בטלה", כך בהודעתה.

את פרויקט אנסקי, שנמצא ממש דרומית לבית החולים בילינסון, מקדמת חברת תדהר . גבולות המתחם הם הרחובות אנסקי, אמסטרדם וקפלן. מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית המציעה פינוי של 12 מבני מגורים קיימים, הכוללים 256 יח"ד ומבנה ציבורי, לטובת בנייה של 970 יח"ד בשמונה מבני מגורים חדשים

את פרויקט אנסקי, שנמצא ממש דרומית לבית החולים בילינסון, מקדמת חברת תדהר . גבולות המתחם הם הרחובות אנסקי, אמסטרדם וקפלן. מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית המציעה פינוי של 12 מבני מגורים קיימים, הכוללים 256 יח"ד ומבנה ציבורי, לטובת בנייה של 970 יח"ד בשמונה מבני מגורים חדשים. 

כמו כן, התוכנית מקצה שטחי ציבור, הרחבת דרכים, שבילים וזיקות הנאה לציבור. שטח המתחם הוא כ-25 דונם. נציין כי בתוכנית המתאר לעיר, הנמצאת לקראת דיון בוועדה המחוזית, שטח הבקשה כלול במתחם יב1 המציע ייעוד מוכלל למגורים. שטח הבקשה מוגדר כ"אזור התחדשות מרכזי בהעצמה מלאה", ותבנית הבנייה מגדירה בינוי עד 15 קומות ואזור חיפוש בנייה לגובה, בגבול עם ציר בהעדפה חלקית לתח"צ (רחוב ארלוזורוב).

במקום ייהרסו 11 בניינים ישנים בני 4-3 קומות, ובמקומם ייבנו שמונה בניינים ומבני ציבור, כולל בית ספר יסודי, וארבעה מגדלים בני 37 קומות - שני מבנים מרקמיים, הכוללים מסחר לאורך רחוב אנסקי, ועוד שני בניינים בני 20 קומות בעורף המתחם

על פי פרטי הפרויקט באתר תדהר , ייהרסו במקום 11 בניינים ישנים בני 4-3 קומות, ובמקומם ייבנו שמונה בניינים ומבני ציבור, כולל בית ספר יסודי, וארבעה מגדלים בני 37 קומות - שני מבנים מרקמיים, הכוללים מסחר לאורך רחוב אנסקי, ועוד שני בניינים בני 20 קומות בעורף המתחם. "חזית המרכז המסחרי תפנה לרחוב אנסקי, בעוד המגדלים ימוקמו בסמוך, וגם בחלק העורפי של המתחם", כך בתיאורה של תדהר. על עיצוב הפרויקט אחראי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרגיל גבעתמ"א 38יסקי-מור-סיון אדריכליםסעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם אנסקי פתח תקווהפינוי בינוי היתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...