תמורת 200 מ' שקל: דלק בדרך למכור קרקע בעכו לתדהר והראל

הצדדים חתמו על מזכר הבנות מחייב למכירת הקרקע, בשטח של 430 דונם • במקום זכויות בנייה של מאות אלפי מטרים לשימושי לוגיסטיקה, תעשייה ואחסנה

שיתוף הכתבה
עידן וולס, מנכ"ל דלק, גיל גבע, יו"ר תדהר, וסמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל (סיון פרג'; ורדי כהנא; רונן אקרמן)עידן וולס, מנכ"ל דלק, גיל גבע, יו"ר תדהר, וסמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל (סיון פרג'; ורדי כהנא; רונן אקרמן)

עסקה מעניינת בתחום הנדל"ן המניב בעכו: קבוצת דלק הודיעה הבוקר (א') כי חתמה על מזכר הבנות מחייב למכירת קרקע בעכו, תמורת 200 מיליון שקל, לחברות תדהר והראל. השתיים ירכשו את הקרקע מדלק באמצעות מיזם הנדל"ן המשותף שלהן, שעליו הודיעו במרץ 2020.

הקרקע חולשת על שטח של 430 דונם, ועם השלמת העסקה יבחנו החברות את אפשרויות הפיתוח של המתחם, אשר נהנה מזכויות בנייה של מאות אלפי מטרים לשימושי לוגיסטיקה, תעשייה ואחסנה. בשנים האחרונות נבחנו אפשרויות שונות להוספת זכויות למגורים במתחם, במטרה ליצור היתכנות כלכלית לפרויקט טיהור הקרקע הנדרש במקום, אשר נאמד בעשרות מיליוני שקלים. על פי החברות, במתחם, אשר שימש שנים רבות את התעשיות הפטרוכימיות, חומרים מזהמים אשר גורמים לנזק סביבתי.

המשימה המרכזית שלנו היא לתכנן את פרויקט טיהור הקרקע ולהיכנס לביצועו בהקדם האפשרי. השלמתו הינה תנאי בסיסי להמשך תכנון ופיתוח המתחם, ואנו בתדהר והראל רואים בו חובה והזדמנות למימוש האחריות התאגידית של החברות – הלכה למעשה"

מזכר ההבנות המחייב מפרט את ההסכמות שעל בסיסן ייחתם הסכם מפורט בין הצדדים, בתוך 30 יום מהיום. על פי העדכון מחברת דלק, עשרה מיליון שקלים מתוך התמורה כבר שולמו לחברה במועד החתימה על מזכר ההבנות המחייב, והיתרה תשולם במועד החתימה על ההסכם המפורט. נציין כי המיזם המשותף של תדהר והראל מיועד לאיתור, להקמה ולאחזקה משותפת של נכסים בהיקף של כ-1,000,000 מ”ר בעשר השנים הקרובות.

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר : "אנו שמחים על צעד משמעותי נוסף של המיזם המשותף שלנו עם הראל. לאחר השלמת העסקה בשבועות הקרובים, ועוד בטרם נחל בתכנון הפרויקט עצמו, המשימה המרכזית שלנו היא לתכנן את פרויקט טיהור הקרקע ולהיכנס לביצועו בהקדם האפשרי. השלמת פרויקט הטיהור הינה תנאי בסיסי להמשך תכנון ופיתוח המתחם, ואנו בתדהר והראל רואים בו חובה והזדמנות למימוש האחריות התאגידית של החברות – הלכה למעשה. העיר עכו נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח מתקדמת ואנו נוסיף כוח לגלגל התנופה של העיר ושל הצפון בכלל".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים: "השותפות של הראל עם תדהר מאפשרת לעמיתי הראל ליהנות מאפשרויות מגוונות לניצול הזדמנויות לא שכיחות בעסקאות נדל"ן מורכבות ומעניינות. זו עסקה במקום מעולה, עם מגוון אפשרויות לפיתוחה, המשרתת את החלטות חטיבת ההשקעות בתחום הנדל"ן. שיתוף הפעולה עם חברת תדהר מעצים את יכולות הראל בייזום לנדל"ן מניב בישראל, והראל רואה בשותפות זו חשיבות רבה לטובת מבוטחיה".

אנו שמחים לפתוח את שנת 2021 עם עסקה משמעותית חשובה שמביאה לידי ביטוי, פעם נוספת, את הגמישות הפיננסית של הקבוצה ואת היכולת שלנו להוציא לפועל עסקאות מורכבות, בזמן קצר, בתנאים מצוינים ובהתאם ליעדים שקבענו"

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "אנו שמחים לפתוח את שנת 2021 עם עסקה משמעותית חשובה שמביאה לידי ביטוי, פעם נוספת, את הגמישות הפיננסית של הקבוצה ואת היכולת שלנו להוציא לפועל עסקאות מורכבות, בזמן קצר, בתנאים מצוינים ובהתאם ליעדים שקבענו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת הראל ביטוח ופיננסיםקבוצת תדהרגיל גבעסמי בבקובקבוצת דלקעידן וולס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...