ערך דירה ברמת אביב בתל אביב ירד ב-37% בכשלוש שנים

הדירה, ברחוב אלי כהן בצפון תל אביב, נמכרה בחודש שעבר תמורת 4.17 מיליון שקל – בעוד בשנת 2018 נמכרה תמורת סכום שיא עבורה: 6.6 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
שכונת רמת אביב (Google Street View)שכונת רמת אביב (Google Street View)

ירידה יוצאת דופן בשווי דירה ברמת אביב שבצפון תל אביב - בניגוד למגמה הכללית בעיר: דירה ברמת אביב החדשה נמכרה ב-37% פחות מהמחיר שבו נמכרה לפני כשלוש שנים בלבד.

מדובר בדירה ברחוב אלי כהן ברמת אביב החדשה, כאמור, עם ארבעה חדרים ובשטח של 95.31 מ"ר – כך על פי נתוני האתר הממשלתי GOV נדל"ן. הבניין כולל 13 קומות, והדירה המדוברת נמצאת בקומה ה-11 בו.

על פי אתר מדלן , הממוצע בשכונה שבמערב רמת אביב עומד נכון להיום על 35,310 שקל למ"ר, בעוד העסקה הזו משקפת מחיר של כ-43,752 שקל למ"ר. הבדל לא מבוטל

הדירה נמכרה בתחילת החודש שעבר תמורת סכום של 4.17 מיליון שקל – סכום לא קטן, ואף גבוה מהממוצע למ"ר ברמת אביב החדשה: על פי אתר מדלן , הממוצע בשכונה שבמערב רמת אביב עומד נכון להיום על 35,310 שקל למ"ר, בעוד העסקה הזו משקפת מחיר של כ-43,752 שקל למ"ר. הבדל לא מבוטל.

ובכל זאת, כאשר מסתכלים על היסטוריית המכירות של הדירה, מקבלים תמונה אחרת לגמרי. ראשית נציין כי הבניין עצמו הוקם בשנת 2006. הדירה נקנתה אז תמורת סכום שנראה היום חלומי עבור דירה בצפון תל אביב: 1.932 מיליון שקל. חצי שנה לאחר מכן היא נמכרה שוב, הפעם תמורת שני מיליון שקל, ובקיץ 2016 נמכרה כבר תמורת 3.5 מיליון שקל. השיא הגיע בשנת 2018, אז נמכרה הדירה תמורת 6.6 מיליון שקל. 

מחיר המכירה ב-2018 משקף תשואה של כ-241% בתוך 12 שנים – אך בנקודה הזו אנחנו חוזרים לעסקה האחרונה, שהסתכמה ב-4.17 מיליון שקל ומשקפת ירידה של כ-37% במחיר בתוך כשלוש שנים

מחיר המכירה ב-2018 משקף תשואה של כ-241% בתוך 12 שנים – אך בנקודה הזו אנחנו חוזרים לעסקה האחרונה, שהסתכמה ב-4.17 מיליון שקל ומשקפת ירידה של כ-37% במחיר בתוך כשלוש שנים. מדובר בירידה משמעותית עבור נכס נדל"ן בעיר שיודעת בעיקר עליות מחירים.

גם בדיקה של עסקאות אחרות בתקופה האחרונה ברמת אביב מעלה את אותה התמונה: העסקה הזו, שבהחלט מציגה ירידה חריגה במחיר, אינה משקפת את התנהגות המחירים בשכונה.

על רקע זה יש לציין עוד שני דברים חשובים: ראשית, תל אביב הייתה בין הערים שבהן התחלות הבנייה ירדו משמעותית (במספר דו-ספרתי – 21.5%) בין אוקטובר 2019 לספטמבר 2020, ולכן הצפי הוא שעליית המחירים בכלל העיר תימשך בשנים הקרובות, בשל לחצי הביקוש; באשר לרמת אביב – זו עוברת בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית, שעשויים לתרום לעליית המחירים המתמשכת, גם ספציפית בשכונה הזו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורמדלןעסקאות נדל"ןמכירת דירותאתר GOV נדל"ןשכונת רמת אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...