ההתקדמות של מגה אור לרכישת דסק"ש והסכם קומבינציה נוסף לפרשקובסקי

מגה אור הגדילה את הצעת הרכישה – ואף שמה מאחוריה את פרשת ישפרו • פרשקובסקי סיכמה על הקמת 156 יחידות דיור בהרצליה.

שיתוף הכתבה
צחי נחמיאס, בעלי מגה אור (מגה אור)צחי נחמיאס, בעלי מגה אור (מגה אור)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב קלנר בשכונת קריית היובל. התוכנית כוללת 420 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבני מגורים בגובה 19 קומות, עם חניה תת-קרקעית. במבני המגורים ישולבו שני גני ילדים, שטח לשימושי קהילה ושטח פתוח לטובת הדיירים ותושבי השכונה. כן מוצעים שימושי מסחר בקומת הקרקע כלפי הרחובות ליצירת חזית עירונית פעילה. בסך הכול מוצעים בתוכנית 350 מ"ר עבור שטחי ציבור, 400 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-51,000 מ"ר שטח למגורים. התוכנית כוללת שדרוג משמעותי של רחוב קלנר, המשמש דרך גישה אל בית הספר, ומשפרת את הבטיחות עבור ילדי בית הספר. היא גם מציעה ייעול של מגרש בית הספר, והגדלת השטחים במוסד לכ-3,300 מ"ר בחמש קומות.

ההתקדמות של מגה אור לרכישת דסקההתקדמות של מגה אור לרכישת דסק

• עיריית כפר סבא תקיים בסוף החודש (27.10.2020) מפגש שיתוף ציבור אינטרנטי, דרך תוכנת ה-ZOOM, בנושא מדיניות העירייה להתחדשות עירונית במתחם לב העיר. המפגש יתקיים במעמד ראש העיר רפי סער, ובמסגרתו יוצגו לתושבים המצב הקיים, האתגרים התכנוניים המרכזיים ומטרות התוכנית. מתחם לב העיר נמצא בין הרחובות הכרמל, תל חי, בן גוריון, סוקולוב וכצנלסון, וכבר בחודש יולי השנה הזמינה העירייה את תושבי העיר לקחת חלק בתהליך התכנון, למלא סקר ולהביע את דעתם על אפשרויות ההתחדשות העירונית באזור, וזאת כחלק ממדיניות השקיפות אותה מובילה עיריית כפר סבא. המתחם כולל כיום כ-4,250 יחידות דיור, מבני ציבור ותרבות, מסחר ותעסוקה. הוא משתרע על פני שטח של כ-700 דונם וכולל 290 בניינים.

ההתקדמות של מגה אור לרכישת דסקההתקדמות של מגה אור לרכישת דסק
• קטעים ברחוב אלנבי וברחוב בן יהודה בתל אביב יהפכו למדרחוב – כחלק מההכנות להפעלתה של הרכבת הקלה בעיר. מדובר על הקטע שבין המפגשים עם רחובות אידלסון ואלנבי בבן יהודה, ובקטע שבין המפגש עם רחוב בן יהודה לבין כיכר המושבות ברחוב אלנבי – שם תיסע הרכבת הקלה. הכוונה היא ליצור "רחוב מנוהל תנועה", שבו ניתנת עדיפות להולכי רגל ולרוכבי אופניים. כניסת רכבים למקטעים אלו תוגבל, ותותר לכלי רכב מורשים בלבד. הרחובות יהפכו למרכזי תיירות ומסחר, ויספקו מרחב ציבורי משודרג, מעוצב וידידותי לסביבה. רחוב אלנבי ייסגר לכלי רכב כבר משלב העבודות הראשון, החל במרץ הקרוב. קובי סער, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת יפו תל אביב, אשר מקדמת שני פרויקטים באזור, אומר כי "הסבת רחוב אלנבי למדרחוב מחיה מחדש את היוקרה ששויכה לו בשנות ה-30 המוקדמות ותחזיר אותו להיות רחוב מבוקש, במרכז התוסס של לב העיר".

• רכישת ישפרו – סוף הסיפור (ככל הנראה): חברת נכסים ובנין הודיעה השבוע כי החברות מגה אור וביג מרכזי קניות עדכנו כי ההסכם לרכישת ישפרו מבוטל. כזכור, שני הצדדים הגישו תביעות כלפי הצד השני בשל ההתפתחויות סביב הרכישה. בעדכון מאוחר יותר מצד מגה אור נמסר כי היא וביג מרכזי קניות הגישו בקשה לתיקון כתב התביעה, שבמסגרתה ציינו כי לאור ביטול ההסכם הן דורשות כעת רק החזר הוצאות ושכר טרחת עורכי דין. בדיווח מובהר כי תביעת הנגד של נכסים ובנין עדיין עומדת בעינה.

• מגה אור עצמה הגישה לפני כמה ימים הצעה לרכישת עוד "נתח" ממניות דסק"ש: לאחר שהציעה, בהצעה מתוקנת, לרכוש 70% מהחברה תמורת כ-951 מיליון שקל, השבוע הגישה הצעה לרכישת עוד כ-12.12% מהמניות, תמורת כ-164.5 מיליון שקל, ובסך הכול 1.1155 מיליארד שקל, לפי שווי של 1.357 מיליארד שקל. נציין בהקשר זה כי הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מחלקת תאגידים ציין בבית המשפט המחוזי, שם מתנהל ההליך סביב מכירת דסק"ש, כי הוא מקבל את בקשת מגה אור ושותפותיה להצעת הרכישה, שלא להביא לאישור הצעה של מציע אחר אלא אם התמורה תהיה גבוהה ב-40 מיליון שקל לפחות מהצעתה, וכי אם תאושר הצעה מתחרה – ישולמו 15 מיליון שקל ממנה למגה אור.

• חברת פרשקובסקי הודיעה לרשות לניירות ערך כי התקשרה בהסכם לרכישת כל זכויותיו של צד שלישי בהסכם קומבינציה שחתם עם בעלי קרקעות בשכונת גן רשל בהרצליה. החברה מוסרת כי בהתאם להוראות תוכנית בניין עיר הר/2369, ניתן לבנות על המקרקעין 156 יחידות דיור. בכפוף להתקיימות התנאי המתלה, היחידות שייבנו במקרקעין תחולקנה בין החברה לבין בעלי המקרקעין, באופן שבו החברה תהיה זכאית ל-77.75% מהיחידות, ובעלי המקרקעין ל-22.25%  מהן. נוסף על כך יהיו זכאים בעלי המקרקעין ל-28.6174% מתקבולי החברה ממכירת יחידות הדיור, והחברה תשלם למוכר 5.5 מיליון שקל, החזר הוצאות תכנון בסך של כ-215,000 שקל, וכן מחצית מהרווח היזמי של החברה העולה על 18%. נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה פרשקובסקי על הסכם קומבינציה אחר שעליו חתמה, במתחם רחובות מזרח, הכולל 195 יח"ד.

• חברת דה לסר מעדכנת כי התקבלו אישורי אכלוס סופיים לשישה בניינים בפרויקט שהקימה בניו יורק – פרויקט Mapleton Group בשכונת Borough Park. מדובר בשלב א' של הפרויקט, ובו 56 יחידות דיור. החברה צופה כי בשבועות הקרובים יתקבל אישור האכלוס הסופי לבניין השביעי בפרויקט, ובו שש יחידות דיור נוספות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןמגה אורביג מרכזי קניותפרשקובסקיעיריית כפר סבאדה לסרהוועדה המחוזית לתכנון ובניהישפרוצחי נחמיאסרפי סערשכונת קריית היובלדסק"שמתחם קלנר בירושליםהתחדשות עירונית במתחם לב העיר בכפר סבאחברת יפו תל אביבקובי סערפרויקט Mapleton Group
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...