חזרה
להורדת אפליקציה

רשמית: משרד המשפטים מפרסם את התקנות להקפאת המועדים בחוק התכנון והבנייה

בהתאם להחלטת הממשלה, מועדים הקבועים בחוק התכנון והבנייה יוקפאו • משרד הכלכלה והתעשייה פרסם מסמך המפרט את איסור העבודה לפי ענף ומקצוע • מסמך התקנות הרשמי - בכתבה

עודכן לאחרונה:
אתר בנייה. התקנות החדשות פורסמו רשמית (שאטרסטוק)

משרד המשפטים פרסם באופן רשמי היום (ד') את התקנות המאפשרות הקפאת מועדים במסגרת חוק התכנון והבנייה , זאת בהמשך להחלטת ממשלת ישראל. כפי שפורסם אתמול, מרבית המועדים המפורטים בחוק התכנון והבנייה יוארכו ויוקפאו, הלכה למעשה, וזאת "במטרה לצמצם את השפעת מצב החירום על הליכי התכנון והבנייה".

בדברי ההסבר להחלטת הממשלה, שנוסחה כבר אתמול, נכתב כי "מצב החירום גורם לחוסר ודאות חמור בשוק הנדל"ן, שנובע בין היתר מן הקושי הרב לנהל בתקופה זו את הליכי התכנון ורישוי הבנייה, ובכלל זה קידום תוכניות לפי חוק התכנון והבנייה והחוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור, בדיקת בקשות להיתרים ומתן היתרים, בקרה על ביצוע בנייה ומתן תעודת גמר הנדרשת לצורך אכלוס בניין.

הקושי בהשלמת ההליכים האמורים עשוי להוות מכשול ממשי בפני קיום משק חיוני זה הנוגע לנדל"ן ולבנייה. לאור האמור התקנות מבקשות ככל הניתן להעניק יציבות ו-ודאות לשוק הנדל"ן, לקיימו כסדרו ולצמצם את הפגיעה בשוק"

מדובר בהליכים רבים ביותר המצויים בפני חוסר ודאות שעלול לגרום לדחייתן של אלפי תוכניות, דחייה, ביטול או עיכוב של אלפי בקשות להיתרים או החלטות של מוסד תכנון ורשות רישוי והתחלת המהלך התכנוני או הרישויי מראשיתו, על כל הכרוך בכך. מצב זה יוביל לעיכוב ממשי בהתחלות הבנייה של מאות אלפי יחידות דיור, מבנים לצורכי ציבור, דרכים פרויקטים חשובים אחרים.

הקושי בהשלמת ההליכים האמורים עשוי להוות מכשול ממשי בפני קיום משק חיוני זה הנוגע לנדל"ן ולבנייה. לאור האמור התקנות מבקשות ככל הניתן להעניק יציבות ו-ודאות לשוק הנדל"ן, לקיימו כסדרו ולצמצם את הפגיעה בשוק חיוני זה עקב מצב החירום.

לעיון בתקנות המעודכנות לחצו כאן

במקביל לכך, פרסם משרד הכלכלה והתשתיות דף מידע (המיועד למוקדי המשרד) באשר להנחיות להתמודדות של עסקים קטנים ובינוניים עם התפרצות הנגיף. בין היתר מוגדר שם מספר העובדים המותר בכל מקום עבודה, סעיף הכולל התייחסות ספציפית לענף הבנייה: "מקום עבודה שעוסקים בו בעבודות בינוי או בעבודות תשתית שאינן כוללות התקהלות במרחב סגור – 100% אחוזים ממצבת העובדים יכולים להגיע לעבודה".

דף המידע כולל גם הנחיות לעסקים במגזר הפרטי, בפירוט נרחב לפי תחום העיסוק. ענפי הבנייה השונים, ובכלל זה אף מעבדות, שירותי ניהול ופיקוח ובנייה ותשתיות תחבורה, מוגדרים במסמך זה כמותרים לעבודה, אך כאלו שבהם יש לבצע "צמצום לפעילות חיונית".

לעיון במסמך המלא לחצו כאן

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search