יזם איחר במסירה בפרויקט דיור ציבורי – ונתבע ע"י משרד השיכון

בצעד תקדימי הגיש המשרד תביעה בסך של יותר מ-100 אלף שקלים נגד חברה מפ"ת, בגין איחור של 10 חודשים • "70% מהדירות החדשות בדיור הציבורי נמסרות באיחור"

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא ביטון יפעת שאשא ביטון

לראשונה ובצעד תקדימי מגיש משרד הבינוי והשיכון תביעה נגד יזם שאיחר במסירת דירות חדשות בפרויקט דיור ציבורי: אנשי המשרד הגישו תביעה בגובה יותר מ-100,000 שקל נגד היזם, חברת "זיפ תמ"א 38 בורכוב 14-16 פתח-תקווה", אשר איחרה בעשרה חודשים במסירת דירות בפרויקט שהקימה. נוסף על כך, בימים הקרובים יעביר המשרד לפרקליטות המדינה חומרים להגשת תביעות מול שישה יזמים נוספים.

בהודעת המשרד מצוין כי חוק המכר (דירות), התשל"ג-1973 קובע כי מוכר דירה כהגדרתו בחוק, המאחר במסירת הדירה לרשות הקונה, נדרש לשלם פיצויים לקונה החל מהיום ה-61 לאיחור - ועל כל תקופת איחור החל מהמועד החוזי למסירת הדירה ועד להעמדת הדירה לרשותו. בהתאם לכך, הוחלט להגיש תביעה נגד היזם המדובר. עוד נמסר כי כלל הפיצויים שנגבים מהיזמים בגין איחורים - בין אם בהליך פשרה ובין אם בתביעה - יופנו כולם לקרן הדיור הציבורי.

"יותר מ-70% מהדירות החדשות בדיור הציבורי נמסרות באיחור"

ברקע צעד זה, ביצע משרד הבינוי והשיכון בדיקה בשיתוף אגף נכסים של המשרד וממונה חוק המכר, במהלכה התברר כי יותר מ-70% מהדירות החדשות אשר נקנו למאגר הדיור הציבורי נמסרו באיחור עד היום. בכמה מקרים עד כה הגיע המשרד לסיכום עם היזמים בגין הפיצויים המגיעים לו, ואלום הופנו בחזרה לקרן הדיור הציבורי לטובת רכישת דירות נוספות עבור הדיור הציבורי. 

לראשונה, "בעקבות חוסר נכונות של כמה יזמים לשלם פיצוי בגין האיחור", כך כהגדרת המשרד, פנו אנשיו ליחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, בבקשה להגיש תביעות למימוש זכויות המשרד על פי חוק.

[quote]

בין השנים 2019-2016 רכש משרד הבינוי והשיכון יותר מ-2,500 דירות עבור דיירי הדיור הציבורי, מתוכן כ-450 דירות חדשות. לצד זה, ישנן עוד 318 דירות שהוקצו לדיור ציבורי במסגרת פרויקט " מחיר למשתכן " ביישובים שונים ברחבי הארץ. במקביל, הגיע תקציב שיפוץ דירות הדיור הציבורי בשנת 2019 ל-140 מיליון שקל.

ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "לא נסכים לכך שמשפחה תמתין עוד יום אחד נוסף מעבר להכרח, בשל איחור מסירה של יזם. אנו עומדים על הבטחת הזכויות של כלל רוכשי הדירות ולשיפור הנורמות הנוהגות בתחום, כך שיזמים יעמדו בלוחות הזמנים שהתחייבו להם כלפי הרוכש, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדיירי הדיור הציבורי. נמשיך לפעול עד השגת מלוא הפיצויים המגיעים על פי חוק".

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון : "המשרד נחשף לתופעה של שגרה באיחור מסירת דירות לדיירים, ומאידך על כך שדיירים אינם מקבלים את הפיצוי כפי שנקבע בחוק המכר אילולא התערבות בית המשפט. אנו כמשרד נפעל בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו כדי לקבל את הפיצוי הקבוע בחוק מקבלנים, ונוסף על כך נפעל בזמן הקרוב להגברת המודעות של רוכשי הדירות בשוק בכלל, לפיצויים הקיימים בחוק המכר ולזכויותיהם מכוח החוק, כדי שרוכשי דירות יממשו את זכויותיהם".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסדיור ציבוריד"ר יפעת שאשא ביטוןתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...