UBS BANK: "מחירי הדירות בתל אביב גבוהים – אך התייצבו ברובם"

הבנק פרסם במהלך החג את "אינדקס בועת הנדל"ן" לשנת 2019, ובו מדורגת תל אביב במקום ה-9 מתוך 10 בקבוצת הדירוג השנייה • העיר ה"בועתית" בעולם: מינכן

שיתוף הכתבה

פחות – אבל עוד כואב בכיס: תל אביב מדורגת תשיעית מתוך עשר ערים בקבוצת הדירוג השנייה של UBS BANK השוויצרי, ובמקום ה-16 מתוך 24 בסך הכול. כך עולה מנתוני "אינדקס בועת הנדל"ן העולמי" לשנת 2019 (Global Real Estate Bubble Index 2019) שפרסם הבנק במהלך החג, אינדקס אשר מתריע על בועות הנדל"ן ברחבי העולם. הציונים המוענקים בו מבטאים מגמה שלילית: ככל שהציון גבוה יותר, כך הסכנה לבועה גדולה יותר.

על פי האינדקס, המפורסם מדי שנה ומעניק ציונים לערים הגדולות בעולם על פי התנהגות מחירי הנדל"ן בהן, תל אביב ממשיכה להיות יקרה – אך עליית המחירים המתמשכת הולכת ונרגעת סוף-סוף, לפחות לעת עתה. "במהלך 30 השנים האחרונות תל אביב הציגה עליית מחירים מהגבוהות ביותר בקרב הערים הגדולות הנכללות באינדקס. המחירים עלו כמעט ללא הפסקה בין השנים 2003 ל-2017, אך עליית היקפי המשכנתאות הובילה לתיקון מסוים: לאחרונה המחירים בעיר התייצבו ברובם, אך הם עדיין נחשבים גבוהים מדי".

תל אביב נכללת, כאמור, בקטגוריה השנייה באינדקס - קטגוריית overvalued, שם היא ניצבת תשיעית עם ציון של 0.78, לפני מדריד העשירית עם 0.61. היא גם הראשונה מבין ערי המזרח התיכון הנכללות בדירוג: למעט תל אביב נמצאת בדירוג UBS רק דובאי, עם ציון של 0.26. יש לציין שבשנים הקודמות קיבלה תל אביב ציונים של 1.32 (2018) ו-1.26 (2017),ציונים שהיו מציבים אותה השנה באחד משלושת המקומות הראשונים בדירוג. עם זאת, ניתן לראות בבירור כי ישנה ירידה מתמשכת בציון.

בפרסום של UBS נכללים גם פרטים באשר למשכורת הדרושה כדי לרכוש דירה בגודל 60 מ"ר בערים הנכללות באינדקס. בתל אביב, כך על פי אנשי הבנק, נדרשות משכורות של 11 שנים כדי לרכוש דירה כזו, כמו בניו יורק ובטוקיו. לשם השוואה, בלונדון נדרשות משכורות של 14 שנים כדי לרכוש דירה כזו, בפריז 15 ובהונג קונג – 21.

ומי היא העיר שנחשבת ל"בועתית" ביותר בעולם ב-2019? על פי הדירוג שך UBS BANK, זוהי מינכן, שקיבלה ציון של 2.01 בדירוג השנתי. זוהי העיר היחידה מבין 24 הערים שהציון שלה גבוה מ-2. במקום השני נמצאת טורונטו שבקנדה, ובמקום השלישי הונג קונג.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדד מחירי הדירותיפו תל אביבבועת נדלן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...