ביג: 3 מיליון שקל למנכ"ל החדש - למרות התנגדות בעלי המניות

שיתוף הכתבה
חי גליס מנכ"ל ביג והמנכ"ל לשעבר איתן בר זאב חי גליס מנכ"ל ביג והמנכ"ל לשעבר איתן בר זאב

אושרו תנאי העסקתו של מנכל ביג מרכזי קניות הנכנס, חי גאליס – וזאת על אף שאספת בעלי המניות תנאים אלו לא אושרו. האספה התקיימה בתחילת החודש, ובמהלכה נדרשו בעלי המניות לאשר בין היתר את מדיניות התגמול החדשה של החברה, וכן את תנאיו של המנכ"ל החדש, שיחל את תפקידו באופן רשמי ביולי 2019. תנאי ההעסקה מסתכמים בתגמולים שנתיים של כ-2.9 מיליון שקל, כולל הטבות נוספות – אך הם נדחו, כאמור, על ידי רוב בעלי המניות.

אתמול (ד') התכנסה ועדת התגמול כדי לדון בתנאי ההעסקה, והמליצה לדירקטוריון החברה לאשר את התנאים על אף התנגדות בעלי המניות. הדירקטוריון אישר את מדיניות התגמול החדשה בביג מרכזי קניות, וכן את תנאי העסקתו של גאליס.

המנכ"ל החדש, ששימש מיולי 2016 כמשנה למנכ"ל החברה, יזכה לשכר חודשי של 83 אלף שקל, לצד מענקים ותגמולים שונים בהתאם לנוסחה שנקבעה בהסכם העסקתו. הוא יחליף בתפקיד את המנכ"ל איתן בר זאב, שייוותר חבר דירקטוריון בחברה. התגמול עבור שכרו השנתי של גאליס יסתכם בכ-1.3 מיליון שקל, והתגמול השנתי הכולל – כמעט 3 מיליון שקל, כאמור.

בהודעת החברה לרשות לניירות ערך לקראת כינוס האסיפה בתחילת החודש, נכתב כי "תנאי העסקתו של מר חי גאליס הינם סבירים, ראויים והוגנים בשים לב לכישוריו ולניסיונו העסקי, וליכולתו של מר גאליס לתרום משמעותית לפיתוח פעילותה של החברה, ונועדו להוסיף ולתמרץ את מר גאליס לקדם את עסקיה של החברה וכן לשמר את העסקתו בחברה.
תנאי העסקתו של מר גאליס הינם בהתאם למדיניות התגמול של החברה ואינם חורגים מהוראותיה. לפיכך, אישור תנאי הכהונה והעסקה של מר גאליס אינו בגדר התקשרות בעסקה חריגה, שכן הוא נעשה במהלך העסקים הרגיל של החברה, בתנאי שוק, ואינו בעל השפעה מהותית על החברה".

בנימוקי הדירקטוריון לאישור התנאים חרף התנגדות בעלי המניות נכתב: "ועדת התגמול והדירקטוריון סברו כי בהתחשב במורכבות תפקידו ובתרומתו הרבה והייחודית של המנכ"ל להתפתחות החברה ולהשאת רווחיה לטובת כלל בעלי מניותיה, יהיה זה סביר והוגן לא לגרוע מהתגמול שנקבע. ועדת התגמול והדירקטוריון סברו כי טובת החברה גוברת על שיקולים רוחביים שאינם בוחנים את צורכי החברה, יעדיה העסקיים והאתגרים העומדים בפניה, ושאינם בוחנים את הנסיבות הספציפיות של החברה ושל המנכ"ל".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותחי גאליסאספת בעלי מניותועדת התגמול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...