רפי אלמליח - מנכ"ל מינהל התכנון

מינהל התכנון

כידוע, מדינת ישראל מצויה בעשור האחרון במשבר דיור שהתפתח והפך למשבר תשתיות. למינהל התכנון חשיבות רבה בהגדלת היצע יחידות הדיור המתוכננות, בדגש על פינוי מחנות צה"ל ועל קידום התחדשות עירונית. בד בבד, עלינו להמשיך בפעילות לפיתוח פרויקטים של תחבורה ותשתיות – פרויקט המטרו, פיתוח תכנון מוטה תחבורה ציבורית, אנרגיה ועוד.

לצד כל זה בעשרים השנים הבאות אוכלוסיית מדינת ישראל צפויה להכפיל את עצמה ועלינו במינהל התכנון להיערך למתן פתרון ומענה כולל לכך. גידול האוכלוסייה בהיקפים כה דרמטיים יחייב את מינהל התכנון לתת מענה בכל הנוגע למערך ייעוד הקרקע מחד ומנגד להמשיך במדיניות לקידום פיתוח בר קיימא ובכלל זה פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, טיפול במערך הפסולת ושמירה על השטחים הפתוחים.

ההסתכלות של מינהל התכנון תמיד צופה פני עתיד תוך מתן התשתית הסטטוטורית לכל צורך עתידי - תחבורה, תשתיות, אנרגיה, שטחים פתוחים ועוד. מדינת ישראל מכפילה את האוכלוסייה שלה מדי 25 שנים ולכן התכנון הוא קריטי. על מנכ"ל מינהל התכנון מונחת האחריות של איך תראה מדינת ישראל בשנת 2050 - משימה מורכבת ומאתגרת.

בימים אלה, מוביל מינהל התכנון שורה של רפורמות כשהמרכזית שבהן הפיכת מינהל התכנון לגוף יוזם. מוסדות התכנון שעד עתה עסקו בעיקר בבחינה ואישור של תוכניות, ייזמו בעצמן תוכניות מפורטות שלאחר אישורן אפשר יהיה להתחיל לבנות. המהלך נועד לעודד פיתוח של מתחמים בלב הערים, ולמנוע בנייה בשטחים פתוחים.

כמו כן, מוביל מינהל התכנון מהלך לאישור כל התשתיות הסטטוטורית עד לשנת 2050. הוועדות המחוזיות הונחו לקדם פתרון חסמים בתחום התשתיות ללא כל תלות בגורמי הביצוע וכן קידום וטיוב תהליכי הרישוי כשהיעד הינו קיצור פרק הזמן שנמשך מתחילת ייזום של פרויקט ועד סיום ביצועו תוך תיאום וסנכרון בין "עולם התכנון" ל"עולם הרישוי".

רפי אלמליח
מנכ"ל מינהל התכנון

כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ואתר מדלן 2022בניית אתרים בניית אתרים