Error message

  • Notice: Undefined variable: delimiter in rp_breadcrumbs_breadcrumb() (line 440 of /var/www/html/sites/all/modules/custom/rp_breadcrumbs/rp_breadcrumbs.module).
  • Notice: Undefined variable: delimiter in rp_breadcrumbs_breadcrumb() (line 440 of /var/www/html/sites/all/modules/custom/rp_breadcrumbs/rp_breadcrumbs.module).

You are here

כדאי להכיר: המלכה החדשה של השוק האמריקאי – צרכנות האופליין

מול המשבר שאיתו מתמודדות רשתות קמעונאיות רבות, ישנם סקטורים בארה"ב שדווקא נהנים מצמיחה ומגידול מתמשך • מי הם השליטים החדשים של צרכנות האופליין?

יניב מלמוד
- קרן ALTO
17.09.19

צרכנות האופליין מרימה ראש
צילום יניב מלמוד: קרן אלטו; צילום הרקע: שאטרסטוק
צרכנות האופליין מרימה ראש

במאי 2019 עמד היקף הצריכה הפרטית בארה"ב על כ-60 מיליארד דולר (גידול של 0.4%). לכיסיהם של אילו עסקים זרמו אותם עשרות מיליארדים? שאלה מעניינת זו הפכה להיות מעניינת אף יותר בעת האחרונה, לאור הידיעות החוזרות ונשנות על "אפוקליפסת הקמעונאות" וקריסתם בפועל של כמה מותגים קמעונאיים מוכרים. 

ובכן, הינה כמה תשובות: בארבע השנים האחרונות זינק מחזור המכירות השנתי של מסעדות מזון מהיר בארה"ב בכ-30%, והגיע ל-256 מיליארד דולר. באותן ארבע שנים קפץ גם מספר מכוני הכושר בארה"ב בכ-20%. "צרכנות האופליין", זו שאינה ברשת, מרימה ראש.

נתונים אלו ורבים דומים להם, מעידים על מגמת שינוי מרתקת בהרגלי הצריכה, שעיקרה - מעבר מרכישת בעלוּת על מוצר לצריכה כרכישת חוויה. מה הכוונה? שלל שירותים טכנולוגיים מתקדמים לימדו בשנים האחרונות את הצרכן האמריקאי (ובפרט את הצרכן הצעיר) שיעור חשוב: אפשר לעבוד בחלל עבודה מפנק וחדיש בלי להתחייב לו (עיין ערך wework), אפשר לנסוע ברכב בלי להתחייב לו (עיין ערך uber), אפשר לגור בדירה, כמעט בכל מקום, בלי להתחייב לה (עיין ערך Airbnb) ובמילים אחרות – אפשר להשתמש במוצרים בלי לקנות את הבעלות עליהם. 

עסקים שכלל אינם מקיימים תחרות אונליין

השפעתו של השיעור הזה ניכרת בהרגלי הצריכה בארה"ב יותר ויותר, ובעיקר בנכונותם ההולכת ופוחתת של צרכנים צעירים להוציא את כספם על רכישת בעלות על מוצרים, אל מול נכונותם ההולכת וגוברת להוציא את הכנסתם הפנויה על רכישת חוויות.

שינוי צרכני ותרבותי זה הוא ללא ספק אחד הגורמים העיקריים לצמיחה המואצת שחווים עסקים בארה"ב המספקים שירותים ומוצרים בתחום התרבות, הבילוי והפנאי, דוגמת: מסעדות, מתחמים משחקים והפעלות לילדים, מועדוני בריאות וכושר, מכוני קוסמטיקה ויופי ועוד.

מתוך כלל ענפי השירותים המחזיקים ביתרון מובהק זה, בולט ענף שירותי הבריאות והכושר – מכוני כושר מתקדמים, מתחמי סטודיו לחיטוב הגוף, פילאטיס, יוגה, וכיוצא בזה, לצד עסקים רפואיים יותר דוגמת מרפאות פרטיות, שירותי רפואת חירום פרטית וכדומה, רופאי שיניים וכיוצא בזה - עסקים הפועלים ללא שום תחרות אמיתית מכיוון עולם האונליין, וממשיכים להציג צמיחה מרשימה ועקבית"

מנוע צמיחה משמעותי נוסף של צרכנות האופליין הוא כמובן עסקים שקיומם הפיזי מעניק להם יתרון מובהק בתחרות מול עולם האונליין, ולעתים אף מאפשר להם להתקיים ללא תחרות אונליין כלל. אחרי הכול, גם ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצות של השנים האחרונות לא חוסכות מאיתנו את הצורך ללכת לספר כדי להסתפר, לגשת למרפאה כדי לעבור הליך רפואי, ללכת לקוסמטיקאית כדי לקבל פדיקור וכן הלאה.

מתוך כלל ענפי השירותים המחזיקים ביתרון מובהק זה, בולט ענף שירותי הבריאות והכושר – מכוני כושר מתקדמים, מתחמי סטודיו לחיטוב הגוף, פילאטיס, יוגה, וכיוצא בזה, לצד עסקים רפואיים יותר דוגמת מרפאות פרטיות, שירותי רפואת חירום פרטית וכדומה, רופאי שיניים וכיוצא בזה - עסקים הפועלים ללא שום תחרות אמיתית מכיוון עולם האונליין, וממשיכים להציג צמיחה מרשימה ועקבית.

הסיבות להמשך העלייה בדרישת השוק לשירותי בריאות וכושר ידועות במידה רבה: עלייה מתמשכת בתוחלת החיים ובאיכות החיים, עלייה במודעות לקיום אורח חיים בריא ולפעילות גופנית קבועה, וכן הגידול המתמשך באוכלוסייה. 

עד כמה השינוי המתואר לעיל הוא אכן מובהק וניכר בצרכנות האמריקאית? את התשובה לשאלה אפשר למצוא בנתונים שנאספו בתחילת השנה לגבי תמהיל החנויות ב-116 אלף המרכזים המסחריים הפזורים ברחבי ארה"ב. על פי נתונים אלו, בארבע השנים האחרונות צנח חלקן של חנויות הכלבו ורשתות האופנה בצריכה הפרטית מכ-70% לכ-36% בלבד; מנגד תחום השירותים זינק באותה תקופה מ-0.8% ל-7.3%, ואילו נתח תחום הבריאות והכושר עלה מ-3.1% ל-11%.

112 הרצאות, 80 דוברים, 3 אולמות ו-1,500 משתתפים. 100% פרקטיקה, 100% חומר מעשי.
שריינו כבר עכשיו מקום באירוע המקצועי של ענף הנדל"ן ב-7 בנובמבר - פסגת הנדל"ן 2019. להרשמה - https://bit.ly/2TKCUiA

אודות המחבר
יניב מלמוד
מנכ"ל וממייסדי קרן ההשקעה ALTO שמתמקדת בנדל"ן מסחרי בארה"ב

קורסים ואירועים קרובים


מכללת מרכז הנדל"ן - ב.ס.ר 1 , קומה 23 , רחוב בן גוריון 2 , רמת גן
תאריך:
05.11.2019

מלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב
תאריך:
07.11.2019

ב.ס.ר 1 , קומה 23 , רחוב בן גוריון 2 , רמת גן
תאריך:
27.10.2019

נדל"ניוזלטר

מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן?

f
המרכז בפייסבוק