לוגו מדד

דן קצ’נובסקי ומיכאל אסף

בעלים ומנכ"לים משותפים מרכז הנדלן

מאות ואלפי גורמים עוסקים כיום בהתחדשות העירונית – יזמים, עורכי דין, אדריכלים, שמאים, מתכננים ועוד. מבחינת כולם, ללא יוצא מהכלל, המשימה המרכזית היא אחת: הגברת השקיפות וצמצום אי־הוודאות בסקטור הזה, הן לטובתם והן לטובת הגורם החשוב ביותר בהתחדשות העירונית, הדיירים. 

תחום ההתחדשות העירונית מתאפיין בפעילות  מורכבת מאוד, שמתבצעת על ידי גורמים רבים ושונים. בשל כך נוצרים מסלולים שונים, ונוצרות מגמות שונות, וכל אלו יחד יוצרים אי-ודאות גדולה. אנו במרכז הנדל"ן, רואים את עצמנו כגורם חשוב בתמונה זו, ולוקחים על עצמנו את הגורם שיקדם וייצר שקיפות בשיח בין השלטון המקומי, השלטון המרכזי והסקטור המקצועי.

 בתקופה סוערת כל כך, תקופה שבה אי-הוודאות דווקא מתגברת, לצערנו, על רקע ביטולה הצפוי של תמ"א 38 בעוד כשנתיים וחצי, מתפקידנו לקחת חלק במאמץ: לרכז כמה שיותר מידע מקצועי, רלוונטי וחשוב עבור העוסקים בהתחדשות עירונית, לקדם עוד ועוד את הסקטור הזה כדי שיהפוך הלכה למעשה  למנוע המרכזי של ענף הנדל"ן, ולשמור תמיד על שיח מתמשך ופתוח בכל נושא הרלוונטי להתחדשות עירונית. 

בשנה הקרובה נעלה הילוך ונגביר את פעילותנו בתחום ההתחדשות העירונית, לאור החשיבות שאנו מייחסים לתחום – פסגת ההתחדשות העירונית 2020 היא רק יריית הפתיחה. אנו חושפים כאן היום שיתוף פעולה חדש ובעל משמעות אדירה בתחום יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: לאורך השנה נקיים ברחבי הארץ 12 כנסים בנושא התחדשות עירונית, ב 12- ערים מרכזיות בישראל – לאור החשיבות הגדולה של הפעילות בכל עיר ועיר - בהשתתפות ראש הרשות, בכירי מחלקת התכנון, ראשי מנהלת ההתחדשות העירונית באותה עיר, וכמובן היזמים ועורכי הדין שפועלים בסקטור זה בתחומיה. כך נבטיח שיח רצוף מסביב לשעון ולאורך כל השנה. 

לצד אלו, אנו ממשיכים להביא אליכם את כל המידע המקצועי הדרוש, מדי יום ומדי שעה, דרך אתר מרכז הנדל"ן, שהופך לכלי מרכזי וחשוב בענף. האתר והאפליקציה החדשה מושכים אליהם מדי חודש כ 65,000- גולשים, אנשי ענף הנדל"ן, והם ממשיכים לגדול ולצמוח כל עת. 

מדד ההתחדשות העירונית, שייחשף היום בפעם הרביעית, הוא אירוע מהמרכזיים בענף, ולא במקרה הוא נושא את השם 'פסגה': זהו אחד משיאי השנה בלוח הזמנים הצפוף של ענף הנדל"ן הישראלי, בטח ובטח של תחום ההתחדשות העירונית. גם השנה נחשוף בפניכם את הדירוגים השונים, שממצבים את המדד ככלי האובייקטיבי, המקצועי והמרכזי ביותר של התחום – גם בזכות מערכת הבינה העסקית המתקדמת שגובשה בידי שותפינו, אנשי אתר מדלן. 

אנו נכנסים לתקופה סוערת בתחום ההתחדשות העירונית, בכך אין כל ספק. בתקופה זו, רק החזקים ביותר, בעלי הניסיון והחוסן הכלכלי המתאים, יוכלו לשרוד. אירוע פסגת ההתחדשות העירונית, וכלל הפעילויות שאנו מקדמים ונמשיך לקדם גם בעתיד, יסייעו לעוסקים בתחום להגיע הכי גבוה, ולשים את סקטור ההתחדשות העירונית בקדמת הבמה.
 

כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ואתר מדלן 2022בניית אתרים בניית אתרים