על רקע השביתה במרכזים המסחריים: ביג הגדילה את אחזקתה באפי נכסים ל-89% בדרך להצעת רכש

ביג רכשה אתמול כ-4,700 מניות רגילות של אפי נכסים, מחלק מחברי ההנהלה שלה, בדרך של מימוש אופציה למניות. תמורת העסקה שילמה ביג כ-714 אלף שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ביג, חי גאליס ומנכ"ל אפי נכסים אבי ברזילי (ביג מרכזי קניות, אירנה קוסטינסקי)מנכ"ל ביג, חי גאליס ומנכ"ל אפי נכסים אבי ברזילי (ביג מרכזי קניות, אירנה קוסטינסקי)

ביג רכשה אתמול (ב') כ-4,700 מניות רגילות של חברת הבת שלה, אפי נכסים , מחלק מחברי ההנהלה של אפי נכסים, בדרך של מימוש אופציה למניות, כך ששיעור האחזקות של ביג באפי נכסים יעלה ל-89.15% (87.8% בדילול מלא). תמורת העסקה, שנעשתה מחוץ לבורסה, שילמה ביג 713,857 שקל.

על פי חוק לא ניתן להחזיק ביותר מ-90% מחברה ציבורית אלא בהצעת רכש. במקרה שתגיע ל-95% אחזקה, תוכל ביג לכפות על יתר המחזיקים במניות אפי נכסים את הרכישה, כך שאפי נכסים תימחק מהבורסה.

בחודש שעבר אישר דירקטוריון ביג את העסקה כך שחלקה של ביג באפי נכסים היה אמור לעלות ל-85.26% בלבד. בנוסף, נקבעו במסגרת העסקה הוראות למקרה שביג תעלה את אחזקתה באפי ל-90%. במקרה ששווי המניות יהיה אז ביחס טוב יותר מיום הקצאת המוסדי את מניות אפי נכסים - המוסדי יפוצה בגובה ההפרש או במזומן.

אפי נכסים , שבראשה עומד אבי ברזילי, היא חברת נדל"ן מניב הפועלת בישראל ובמספר מדינות במזרח אירופה, בהן פולין, רומניה צ'כיה וסרביה. הונה של אפי נכסים מוערך נכון למועד העסקה ב-5.68 מיליארד שקל. כדי להשלים את הרכישה יהיה על ביג לרכוש 5.8% שבהם מחזיקה הפניקס.

שלשום צנחה מניית ביג ב-3%, ויש מי שייחסו לכך את הודעתה באותו יום על השבתת המרכזים המסחריים שלה היום בעקבות החקיקה בכנסת על צמצום עילת הסבירות. עם זאת אתמול נסוגה ביג חלקית מהכרזתה, והודיעה כי תאפשר לרשתות שירצו בכך לפתוח. לאחר מכן עלתה המניה של ביג ב-1.49%, אך מניית אפי נכסים ירדה ב-1.19%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי כנסיםאבי ברזיליחי גאליסמניותביג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...