רמ"י: "מסופקים מהחלטת ראש הממשלה לפנות את שדה דב כמתוכנן"

רשות מקרקעי ישראל מצטרפת למברכים על החלטת ראש הממשלה, וקובעת – בנוגע לפרויקט מעבר בסיסי צה"ל דרומה כי "פינוי שדה דב הוא שלב קריטי בהמשך מימון התוכנית"

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם שדה דב הדמיית מתחם שדה דב

אינטרסים רבים סובבים סביב תוכנית פינויו של שדה התעופה שדה דב שבצפון תל אביב: מצד אחד נמצאים בעלי הקרקעות, וכן המדינה – אשר מעוניינים להפיק רווח גדול מהקרקע שתתפנה (התוכנית אמורה להזרים לקופת המדינה 12 מיליארד שקל), מצד שני הרשויות, ובראשן עיריית תל אביב ועיריית אילת, וכן תושבי העיר הדרומית, הטוענים לניתוק צינור החמצן של אילת למרכז.

אתמול (א') נראה שהסאגה הזו באה לסיומה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע והורה על תחילת יישום תוכנית הפינוי בתאריך המתוכנן – היום, 1.7.2019. גורמים רבים בירכו, כמובן, על ההחלטה, וביניהם גם רשות מקרקעי ישראל .

בהודעה שנמסרה לתקשורת רמ"י "מציינת בסיפוק כי החלטת ראש הממשלה לפנות את שדה דב כמתוכנן, ובמועד שנקבע זה מכבר, סוללת את הדרך להמשך יישום התוכנית לבניית רובע מגורים, תיירות ועסקים במקום השדה שיתפנה. הרובע החדש יכלול 16,000 יח"ד, מתוכן כ-8,000 יח"ד עבור דיור בר השגה, ועוד אלפי חדרי מלון חדשים שיוקמו בלב אזור הביקוש של תל אביב והמרכז. 

רשות מקרקעי ישראל תמשיך לקדם עם משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד הביטחון ושותפים נוספים את מעבר מחנות צה"ל דרומה: פינוי שדה דב הוא שלב נוסף וקריטי בהמשך מימון התוכנית. רמ"י תמשיך לקדם מהלכים להגדלת היצע יחידות הדיור, בהתאם למדיניות הממשלה".

ולמרות החלטת ראש הממשלה, נדמה שעדיין רוב התמונה סביב פינוי השדה לא ברורה לציבור הרחב. נחזור לווידאו שהכינה מערכת מרכז הנדל"ן כבר לפני חמישה חודשים, אך עודנו רלוונטי, באשר לאינטרסים ולכוחות סביב פינוי השדה:

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית אילתשדה דבעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...