Error message

  • Notice: Undefined variable: delimiter in rp_breadcrumbs_breadcrumb() (line 440 of /var/www/html/sites/all/modules/custom/rp_breadcrumbs/rp_breadcrumbs.module).
  • Notice: Undefined variable: delimiter in rp_breadcrumbs_breadcrumb() (line 440 of /var/www/html/sites/all/modules/custom/rp_breadcrumbs/rp_breadcrumbs.module).

You are here

המועצה הארצית מקדמת: ההמראות מנתב"ג – גם במסלול הצפוני

עדכון תוכנית המתאר הארצית של שדה התעופה הגדול בישראל יאפשר שינויים הן במסלולי ההמראות והן בתקנות הרעש, לטובת התמודדות עם הגידול בביקוש


ארי יקותיאל, כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
- כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
03.12.19

נתב"ג. מפגעי הרעש יהפכו נסבלים יותר?
שאטרסטוק
נתב"ג. מפגעי הרעש יהפכו נסבלים יותר?

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה היום (ג') לקדם עדכון לתוכנית המתאר הארצית לנתב"ג, היא תמ"א 3/2/4. מדובר בעדכון לתמ"א שאושרה כבר לפני יותר מ-20 שנה, ונדרש זאת לאור היקף הפעילות בנתב"ג, שגדל מ-7 מיליון נוסעים בשנה בזמן כתיבת התוכנית, ליותר מ-23 מיליון נוסעים בשנה כיום.

ממנהל התכנון נמסר כי עיקר חשיבותו של העדכון הוא במניעת הרעש החריג באזורים שלא היו תחת הגבלת בינוי, וכן בחלוקה שווה יותר של הנחיתות בין המסלול המערבי, שעליו נחתו עד היום מרבית הטיסות, לבין המסלול הצפוני שהיה בשימוש מוגבל. זאת, כדי להבטיח את המשך הפעילות השוטפת, היעילה והבטוחה של נתב"ג, וכדי להתאים בין הגבלות הבנייה סביב השדה ובין הרעש בפועל. 

לפני העדכון הציעה התמ"א שני מנגנונים לטיפול ברעש הנגרם משדה התעופה: הראשון קבע אילו מסלולים עדיפים להמראות או לנחיתות ובאילו תנאים, בצורה המחלקת את הרעש הנגרם מפעילות המטוסים לאזורים שונים סביב השדה. כך למשל קבעה התמ"א כי על מסלול 21, המסלול הצפוני, לא ינחתו מטוסים בעלי יותר משלושה מנועים. 

המנגנון השני של התוכנית קבע הגבלות על סביבת השדה, במטרה למזער חשיפת תושבים לרעש מטוסים חריג על ידי קביעת הגבלות על בנייה או על שימושים רגישים לרעש. עם זאת, מעולם לא הוטלו מגבלות על רמת רעש של פעילות המטוסים בשדה. 

"כבר היום מתקיימות רמות רעש חריגות מעבר לאזורים שעליהם חל מערך הגבלות הבנייה אשר נועד להגן על התושבים", נכתב בהודעת מנהל התכנון, "ומאידך ישנם אזורים מוגבלים בבנייה ובשימוש שלא סובלים מרעש בפועל. על פי תסקיר ההשפעה על הסביבה שנערך לשינוי המוצע, בהמשך מגמה נוכחית ללא מגבלת רעש על פעילות המטוסים מהשדה, הרעש החריג מעל אזורים אשר נמצאים מחוץ למערך ההגבלות צפוי להמשיך ואף לגדול, ולחשוף מעל 17,000 יחידות דיור לרעש מטוסים חריג, בהמשך המצב הקיים. לכן, בהמשך המצב הקיים וללא עדכון התוכנית נתב"ג לא יוכל לתת מענה לגידול בביקושים ובבטיחות הטיסה. 

העדכון המוצע בתמ"א מתקן את האמצעים לטיפול ברעש השדה, ומחיל לראשונה גבול לאזורים הצפויים להיות חשופים לרעש חריג, בהתאמה למערך הגבלות הבנייה והשימוש שחלות כבר היום על סביבת השדה. במסגרת העדכון החדש, יעודכנו גם ההוראות המפורטות הנוגעות לניהול מערך ההמראות והנחיתות. כך, בין היתר, תאפשר התוכנית את השימוש במסלול הצפוני של נתב"ג, שהיה מוגבל בפעילות לפי הוראות התוכנית. הנחיתות יוכלו להתחלק באופן שוויוני בין המסלול הצפוני והמסלול המערבי, מעל העיר תל אביב".

כאמור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את קידומו של העדכן לתוכנית. כעת, כחלק מההליך הסטטוטורי, התוכנית תועבר להשגות הציבור ולהערות הוועדות המחוזיות.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

קורסים ואירועים קרובים


משרדי מרכז הנדל"ן, מגדל ב.ס.ר 1, בן גוריון 2 רמת גן
תאריך:
01.01.2020

אולם האירועים "שבע" בתל אביב
תאריך:
31.12.2019

מגדל ב.ס.ר 1, בן גוריון 2, משרדי מרכז הנדל"ן
תאריך:
19.12.2019

נדל"ניוזלטר

מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן?

הכתבות הנצפות ביותר