You are here

ביילסקי: "הגברת קצב התכנון והבנייה זו משימה לאומית - עובדים על זה"

יו"ר מטה הדיור בכנס מימון נדל"ן של מרכז הנדל"ן: "חייבים לקצר את משך הזמן שלוקח בישראל לקבל היתרי בנייה וטופס 4 – ואנחנו בממשלה עובדים על זה בצורה אינטנסיבית"


יוסי ניסן, כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
- כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
05.11.18

זאב ביילסקי
דרור סיתהכל

"חייבים לקצר את משך הזמן שלוקח בישראל לקבל היתרי בנייה וטופס 4 – ואנחנו בממשלה עובדים על זה בצורה אינטנסיבית", כך אמר יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר זאב ביילסקי ומי שעומד בראש הוועדה הארצית לתכנון ובנייה. ביילסקי דיבר בכנס מימון נדל"ן של מרכז הנדל"ן שהתקיים היום (ב') בהרצליה.

לדברי יו"ר מטה הדיור, "אחד החסמים הגדולים ביותר לבנייה בישראל אלה הם מוסדות התכנון. אחד הדברים שאני שם דגש עליהם מכניסתי לתפקיד זה לטפל בבעיות של תכנון – היקף האישורים ומשך זמן הרישוי. אני עושה את זה כדי לעזור לקבלנים וליזמים שמסכנים את הכסף שלהם בפרויקטים ונתונים בידי מוסדות התכנון שלא עומדים בקצב".

ביילסקי ציין כי נכון להיום בישראל יש כ-9 מיליון תושבים ולפי תחזיות הממשלה עד 2040 יהיו בארץ 16 מיליון תושבים - וזה אומר שהמדינה חייבת לתכנן מהיום 2.7 מיליון דירות בסך הכל, ולבנות 1.6 מיליון דירות. בחישוב פשוט מדובר ב-70-80 אלף דירות שחייבות להיבנות בכל שנה. 

"במאמץ אדיר של מטה הדיור עם גיבוי של שר האוצר כחלון המערכת התחילה לעבוד בכיוון הזה", אמר ביילסקי. "לצורך זה חייבים שכל ועדות התכנון יעבדו בקצב אחר לגמרי ושמשך הזמן יצומצם משמעותית. מילא הזמן הזה היה מנוצל לתכנון חכם וייחודי, אבל זה סתם אורך יותר מדי זמן. מה שאפשר לעשות בשלוש שנים אפשר לעשות גם בשנה וזו חובתנו לקצר את משך הזמנים, להגביל את האישורים בזמן ולהקל על היזמים".

עוד ציין ביילסקי, כי נושא תשתיות התחבורה בישראל מהווה חסם נוסף בשוק הנדל"ן. "לצערי אנחנו מפגרים בתחום התשתיות לעומת רוב מדינות העולם המערבי. לפי קצב הרכישות של רכבים חדשים בכל שנה שעומד על כ-200-300 אלף יחידות, אין שום סיכוי שבשנים הקרובות נתקרב לבנייה מספקת של כבישים ומחלפים ולכן התחבורה ציבורית זה צו השעה. אני מקווה שהתנופה שתינתן לתחבורה הציבורית עם הקמת המטרו והרכבת הקלה בגוש דן תקל קצת על הציבור. חייבים לשפר את התשתיות ולקדם את הנושא הזה ויפה שעה אחת קודם. אם לא ייבנו תשתיות כבישים, או רכבות, או רכבת קלה ומטרו - לא נוכל לבנות שכונות מגורים חדשות". 

לסיכום ביילסקי הביע תקווה כי בשנים הקרובות מדינת ישראל כן תצליח להגביר את קצב התכנון והבנייה "כדי שנצליח להגשים את המשימה של בניית 70 אלף דירות חדשות בכל שנה, זו משימה לאומית וחובת ההוכחה עלינו". 

אודות המחבר
יוסי ניסן, כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן
כתב ועורך תוכן, מרכז הנדל"ן. בעבר שימש ככתב ועורך ב"גלובס" ובאתר ערוץ 10

קורסים ואירועים קרובים


מרכז רבין, חיים לבנון 8 תל אביב
תאריך:
13.11.2018

מרכז רבין, חיים לבנון 8 תל אביב
תאריך:
13.11.2018

LAGO ראשל"צ
תאריך:
11.11.2018

נדל"ניוזלטר

מעוניינים לקבל עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן?